Friday, July 15, 2011

Bisnes tetap jalan!


Walaupun En. Hisyam (lecturer yang mengajar subjek SPO) reject ikan pekasam aku, tapi bisnes ikan pekasam akan tetap berjalan. Alhamdulillah, tak sampai seminggu aku dapat menghabiskan jualan ikan pekasam di kolej. Itu belum lagi aku cuba masuk pasaran luar, buat bisnes ikan pekasam secara online dan sebagainya.


Mula-mula memang rasa gugup, malu nak jual ikan pekasam. Tapi, disebabkan permintaan yang banyak daripada orang ramai, aku teruskan jugak menjual ikan pekasam di kolej sebagai permulaan. Ramai yang suggest aku jual di kedai-kedai runcit, jual secara online dan sebagainya tapi buat masa ni biarlah aku berniaga secara kecil-kecilan dulu.

Lagipun, ini baru merupakan pengalaman pertama aku berniaga. Masih banyak lagi yang perlu aku belajar untuk menjadi sales person yang berjaya. Aiceh!


Kalau ada sesiapa yang berminat nak merasa ikan pekasam original dari Lenggong, boleh contact aku melalui facebook atau hubungi/message nombor 0175195190 (Askrie Hishamuddin).


p/s: Rezeki ada di mana-mana. Kalau kita tak ambik peluang yang sudah ada di depan mata, tolak rezeki namanya tu.


No comments: