Thursday, March 10, 2011

Rezeki bulan Mac

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi. Awal bulan Mac ni agak banyak benda yang baik yang berlaku kat aku. Bersyukur sangat.

Mula-mula sekali aku dapat menghafal surah Yassin. Ini semua berkat pertolongan kawan-kawan yang tak henti-henti bagi dorongan kat aku supaya aku dapat menghafal surah Yassin tu dengan jayanya. Terima kasih kawan-kawan. Hasilnya, untuk subjek Penghayatan Islam aku dapat baca hafazan dengan baik sekali depan ustaz. Hehe

Keduanya, macam yang korang semua telah sedia maklum, aku dapat dua buffered earning dari Malaysia Airlines dalam minggu ni. Alhamdulillah. Rezeki rezeki.

Selain tu jugak, aku dapat offer untuk mengacarakan konsert semasa event kolej aku ini pada 10 April 2011 nanti. Insyaallah, antara barisan artis yang akan membuat persembahan pada malam itu nanti ialah kumpulan Jinbara, Bumiputera Rockers (BPR) dan lain-lain. Thanks miss Fida atas kepercayaan yang diberikan. Insyaallah aku akan buat yang terbaik pada malam konsert tersebut itu nanti.


Sebelum terlupa, kalau ada sesiapa pembaca yang nak datang pada event tersebut nanti, boleh datang ramai-ramai memeriahkan lagi event kolej aku itu pada 9-10 April ini nanti. Banyak acara menarik yang akan diadakan pada 2 hari tersebut. Kalau nak tengok aku mengacara secara live pulak boleh datang pada 10 April 2011, malam. Oh ya, lokasi di Kolej Profesional MARA, Seri Iskandar, Perak.

Tak kurang daripada tu jugak, aku dapat lagi satu offer untuk mengacarakan Sambutan Hari Warisan anjuran MPP Kolej. Sekali lagi aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada Miss Syuk atas kepercayaan yang diberikan kepada aku. Sambutan Hari Warisan ni pulak akan berlangsung sehari selepas Konsert tersebut nanti. Means here, untuk dua hari berturut-turut aku diberi kepercayaan untuk mengacarakan dua event yang besar kat Kolej aku ni. omaigod omaigod. Mampukah aku?

Alhamdulillah, nampaknya rezeki untuk bulan Mac ni tak putus-putus. Bersyukur sangat kepada Allah s.w.t. yang telah mengurniakan rezeki kepada hamba-Nya yang kerdil ini. Allah s.w.t tak pernah melupakan hamba-Nya meskipun kadang-kadang hamba-Nya sendiri yang melupakan Dia.

InsyaAllah, aku tidak akan sesekali mensia-siakan rezeki serta peluang yang aku diberikan ini. Amin. Kawan-kawan serta pembaca sekalian, doakan kejayaan aku dunia akhirat ya!

5 comments:

Eyka said...

gud luck asri~ heheXD

Askrie Hishamuddin said...

@eyka, thanks! :)

Eyka said...

yeah! heheXD

Dakjaat said...

banyaknya event... :) Pada masa ini, awak perlukan manager.. haha :D dapatkan rehat yang secukupnya. buat jadual dan pastikan perancangan mengikut jadual yang dirancang. :) semoga berjaya :)

Salam ziarah dari Dakjaat
Admin Blogger's Malaysia FB
(http://dakjaat.com)

Askrie Hishamuddin said...

@dakjaat, haha. manager? tak payah kot rasanya.. haha.. still studying.. btw, thanks for the advice! i will :)