Wednesday, January 26, 2011

Apa cerita menarik minggu ini murid-murid?


PELAJAR PEREMPUAN


Joyah : Cikgu, Fasha ngan Jejai putus cinta!!

Aminah : Cikgu, Nora Danish pegi bercuti kat Jepun bersama family Jejai!!! wuu, best!!!

Rogayah : Cikgu, Ayu Raudhah kawin dengan Zaquan!!!

Fatimah : Ahmad Dhani pengetua AF9, cikgu!!!

Zetty : Sedih la cikgu, AF9 adalah AF yang terakhir.. sob3..

Nora : Syella Abullah pakai baju nampak t**ek cikgu! Astagaaaaaa!!!



PELAJAR LELAKI

Abu : Le Tour de Langkawi 2011!!!

Amin : Cikgu!!! Liverpool menang!!!

Adam : Chelsea menang 4-0 menentang Bolton, cikgu!!!

Fikri : Jepun ke final Piala Asia!!!

Ahmad : Kelantan vs Selangor dalam perlawanan Sumbangsih sabtu ini!!! yeaaahhh!!!

Ali : Barca sedia jual Alves ke City, cikgu!!!


Tak ada beza pun baik lelaki mahupun perempuan, bila ditanya pasal cerita menarik minggu ini semuanya pasti akan memberikan jawapan yang sebegini rupa. Kalau yang perempuan tak habis-habis dengan gosip artis, kalau yang lelaki pulak tak habis-habis dengan sukan.

Apabila cikgu tanya pasal ekonomi, politik, kewangan, sosial, technology, serta isu semasa negara mungkin segelintir pelajar sahaja yang akan memberikan respon manakala yang lain pulak sibuk menggaru-garu kepala, tunduk bawah sopan la konon, senyum-senyum toleh kiri-kanan, alah, macam tak biasa pulak. Well, aku pun macam tu jugak lah. haha.

10 comments:

ch!natsu said...

mgkin kene kurangkan bab2 hiburan di tv, radio, internet, mjlh dan jgk surat khabar.. huhu~

Askrie Hishamuddin said...

@chinatsu, good idea! hehe

akuwanblur said...

nice entry.. thumb up

Askrie Hishamuddin said...

@akuwanblur, thanks!!

Barang Germpak said...

oh, dah putus cinta eh minah tu.?
wahaha.

Askrie Hishamuddin said...

@barang germpak, yupyup! hahahaha (gelak jahat)

cerita-gadis-ini said...

sm la jugak mcm saya..pg2 buka blog artis..ahahha..konon2 nk amik mood..hahha

Askrie Hishamuddin said...

@cerita-gadis-ini, hehe. biaselah tu, lumrah alam. hahaha

Firdaus Alim said...

hahahaha...aq sebagai Fans lfc paling suke dax laki 2 punyer cakap

Askrie Hishamuddin said...

@daus, hahaha. taksub betul dengan liverpool kau tu eh? haha