Tuesday, February 14, 2012

Gajah depan mata tak nampak, kuman seberang laut kita nampak!

Assalamualaikum.

Memetik tweet daripada @TheKamalEffendi tentang kematian Whitney Houston Ahad baru-baru ini "Seorang artis mati berjuta RIP bagai. Beribu Muslim Syrian/Palestinian mati, errrrr? Sempatkah kita menyahut mujahaddah Muslim yang jihad?"

Kejap, korang rasa ada berkaitan tak entri ini dengan tajuk di atas? Maklumlah, aku puas jugak nak cari tajuk yang sesuai tapi tak jumpa. Rasanya okay la kot ni. Jadi, dikesempatan ini aku nak mintak kerjasama korang untuk sama-sama kita menyedekahkan Al-fatihah kepada seluruh Muslim Syrian/Palestinian yang telah pun meninggal dunia semasa di medan perang dan juga mendoakan kepada seluruh umat Islam di dunia ini. Semoga mereka yang telah pun meningalkan kita terlebih dahulu daripada kita akan ditempatkan dalam kalangan golongan orang yang beriman. Amin.

Tapi, aku rasa pelik jugak kenapa kita yang beragama Islam ni pun beria-ia nak R.I.P bagai dekat Whitney Houston tu? R.I.P stands for rest in peace. Korang rasa dia akan rest in peace ke kat kubur tu kalau tak beriman kepada Allah? Emm, entahah. Wallahualam.

Korang je yang pandai dalam bab agama ni kan. Sebab tu korang tak pernah nak ambik kisah. Lagi-lagi dengan orang-orang yang macam aku ni. Yelah, ilmu agama aku bukannya banyak sangat pun. Malas nak ulas panjang lebar. Aku bukannya orang alim yang layak untuk ulas pasal isu-isu ni.

Wallahulam.

4 comments:

Rozuan Ismail said...

haha. tajuk entri kita sama http://kringg.blogspot.com/2012/02/kuman-seberang-laut-nampak-gajah-depan.html

Askrie Hishamuddin said...

Rozuan, ye ke? Tak tiru okay. Kebetuan je ni. :)

Jahidih Saili said...

suka entri ni..

Askrie Hishamuddin said...

Jahidih Saili, thanks :)