Wednesday, January 12, 2011

Keistimewaan pasar malam


Siapa yang tak pernah menjejakkan kaki ke pasar malam sila campak laptop anda sekarang. haha. kejam kan? aku percaya semua orang pernah pergi ke pasar malam tak kisahlah sama ada korang suka ataupun tidak.

tak dapat dinafikan aku adalah salah seorang peminat setia pasar malam. tak kiralah besar mana pasar malam tu asalkan berdekatan dengan tempat aku berada aku akan pergi. taksub betulkan? haha..

okay, kenapa aku suka pergi pasar malam? sebab kt pasar malam ni banyak dijual makanan-makanan yang sodap-sodap. Antara menu wajib yang aku akan cari kalau pergi mana-mana pasar malam ialah kuew tiaw. haha.. lepastu of cos lah ayam goreng takpun ayam percik. hehe. kadang-kadang tu aku suka beli nasi lemak, itupun sesetengah pasar malam je yang ada jual nasi lemak ni. tapi, kalau kt pasar malam area sri iskandar, tempat study aku ni aku suka beli nasi dagang. wehh, sedapnye!! nyum nyum. Hehe,

Okay, yang specialnya pasar malam ni adalah air yang dijual di pasar malam, variety choice. wahh, kadang-kadang tu melampau-lampau semua jenis air kt pelosok dunia ade dijualnye. sebab pa aku cakap special? sebab paling mahal pun air yang dijual kt pasar malam ni cuma rm1.5o je, itupun air cendol. Kalau minum kat kedai restoran mana-mana, tak dapat lah der, fresh orange, tembikai susu, mangga muda dengan harga RM1 je. eh, kalau ade kedai jual air buah harga RM1 bagitau aku okay. nak pergi sana. haha..

then, kalau pergi pasar malam ni, kadang-kadang tu sampai ada yang boleh buat jejak kasih kt sini. kadang-kadang tu tengah syok berjalan tetiba terpaksa break, stop kejap sebab orang depan kita buat segmen jejak kasih, peluk-cium bagai. huh! nak berjejak-jejak kasih pun berjejak la ke tepi sikit. ni tak, kalau boleh kat tengah-tengah jalan yang ramai orang tu la nak berjejak-kasih. adoi.

pasar malam bukanlah tempat menjual makanan serta minuman semata-mata je tapi yang best nye pasar malam ni sebab ade jual bundle jugak. cuma, aku jaranglah menempek muka kat bundle-bundle ni, bukannya demand ke apa, tapi motif aku pergi pasar malam cuma nak shopping makanan je. haha..

eh, kalau korang pergi pasar malam selalunya korang cari apa ekh?

*okay, aku nak pergi pasar malam ni kat bandar universiti. hehe. salam!

No comments: