Tuesday, November 1, 2011

Lagu sebelum tidur!

Aku seorang yang sangat susah untuk melelapkan mata, tapi kalau sekali aku dapat tidur, memang susah nak bangun. Ya, itu dia habit buruk aku since kecik lagi. Jadi, sebelum tidur aku mesti/wajib dengar beberapa lagu sampai mata aku terlelap dengan sendirinya.

Jadi di kesempatan ini, aku nak berkongsi beberapa buah lagu yang sering aku mainkan sebelum aku tidur. Mana tahu korang pun ada masalah yang sama macam aku jugak kan, tapi tak tahu nak pasang lagu apa sebelum tidur, jadi di sini aku ada beberapa lagu untuk dijadikan sebagai bahan rujukan untuk korang. Amboi, ayat bukan main.

Aril -Hanya
Bau - Warkah
Nora - Samudera
Nelly - Just a dream
Eren - pelengkap hidupku
3 Diva - Beribu sesalan
Hazama - Cinta Teragung
Haley Rienhart - I who have nothing
Marcell - Semusim
Nadhira - Tear Us Apart
Ungu - Percaya Padaku
Hattan feat Dia Fadila - Tangisan Marhaenis
Wali Band -Harga Diriku
Alyah - Kisah Hati
Ada Band - Surga Cinta

Okay, cukup lah kot 15 lagu. Kesemua lagu-lagu ni memang meruntun jiwa. Kadang-kadang tak sampai separuh lagu aku dengar, dah boleh buat aku tidur lena dengan nyenyak sekali sehingga esok tengahari. Over kan?

Walau apa-apa pun, dengar lah lagu genre rock ke dangdut ke irama malaysia ke sebelum tidur, doa sebelum tidur jangan lupa baca ye. Lepas baca doa sebelum tidur, mengucap dua kalimah syahadah pulak lepas tu. Ye, dua2 bacaan ini perlu/wajib diamalkan setiap kali sebelum tidur.

Oh ya, sebelum mengakhiri entry ini, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-50 KEPADA IBU SAYA YANG TERCINTA IAITU PUAN KHOIZAH BINTI AYOOB SUHA. MAY ALLAH BLESS YOU! I LOVE YOU SO MUCH!

p/s: masih lagi menunggu video performance puisidra di PICC. Kalau aku dah dapat video performance tersebut aku akan upload di blog, facebook dan jugak youtube khas untuk korang pembaca setia blog aku. Terima kasih!

No comments: