Thursday, December 1, 2011

Revolusi header blog!


Bye-bye November, Hello December!


Blog aku bermula dengan header yang sangat simple. Gambar photoshoot di tengah-tengah lalang. Lokasi kat tepi jalan je. Ambik kau. Muka nampak cool padahal dalam hati dah tak keruan, macam-macam fikir, karang tiba-tiba ular senduk patuk bontot kan naya. Tapi takpe, ikut je la arahan photographer. Mujur lah photographer tak suruh meniarap ke baring ke atas lalang tu.


Lepas tu, tak lama kemudian aku tukar header blog aku yang kat atas lalang tu kepada header yang sangat buruk ni. Aku lukis pakai paint je. Ambik kau! Aku pun tak tahu motif aku tukar header ni sebenarnya. Rasanya seminggu je kot aku pakai header ni.


Di sebabkan banyak sangat tohmahan-tohmahan yang aku dapat, maka dengan itu kawan se'housemate' merangkap kawan sebilik aku dengan penuh rasa teruja dan riaknya menawarkan diri untuk buat header baru untuk blog aku. Dalam hati aku, mentang-mentang lah kau pandai bab-bab IT ni, sampai hati kau menghina header yang aku lukis guna paint tu. LOL. Takde la, main-main je. Selama beberapa jam bertungkus-lumus depan laptopnya, dan inilah hasilnya


Lama jugak la aku guna header ini. Bangga kawan sebilik aku dibuatnya. Hari-hari kalau dia bukak blog aku, mesti dia sengih sorang-sorang tengok hasil kerja dia yang meletup ni masih lagi tersergam indah kat dalam blog aku. Tapi itu semua sudah berakhir. Hahaha (Gelak jahat).

Bersempena dengan ulang tahun blog aku yang pertama, aku request kepada blogger Yazid Torpedo untuk buat header yang baru kat aku, (konon-kononya hadiah hari jadi blog aku). Dan tanpa segan-silunya Yazid Torpedo sudi menerima tawaran tersebut. (Terharu kite tau!). Dan header di atas tu lah hasilnya. Siap bergerak-gerak lagi. Comel macam aku kan?

Terima kasih.


No comments: