Wednesday, July 10, 2013

Doa Bagi Menghilangkan Rasa Mengantuk Di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum!

Nampaknya kita sudah berada dalam bulan yang paling mulia iaitu bulan Ramadhan. Harapan kita semestinya ingin menjadikan bulan Ramadhan yang mulia ini sebagai bulan untuk kita mengumpul segala amal kebaikan. Ye lah, syaitan diikat. So, takde alasan untuk buat benda jahat.

Selain tu, dalam bulan Ramadhan ni juga, kita kenalah kurangkan daripada melakukan perkara-perkara lagha seperti tidur yang lama/panjang.

Jadi, dalam entri kali ni, aku nak berkongsi dengan korang sepotong doa yang korang boleh amalkan sepanjang bulan Ramadhan ini untuk menghilangkan rasa mengantuk.

Amalkan membaca potongan Ayat Kursi ini untuk menghilangkan rasa mengantuk. Lepas ambil wuduk, baca banyak kali pun tak apa, disertakan rasa yakin pada Allah yang rasa mengantuk ini akan hilang. InsyaAllah.




لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ


Yang tidak mengantuk usahkan tidur.


Bulan Ramadhan ini, mata ini selalu sahaja tunduk pada nafsu nak tidur. Mengantuk saja, terutamanya bila nak buat kerja. Asalkan masuk je pejabat, nak buat kerja mata mula lah mengantuk. Elok kita hilangkan rasa mengantuk ni. Mengganggu produktiviti.

Selamat beramal ! 

No comments: