Monday, January 17, 2011

Syukur 21

Memandangkan umur aku akan menjengah ke usia 21 tahun pada tahun ini, jadi aku rasa aku patut senaraikan sebab-sebab aku patut bersyukur pada entry kali ini.

Macam yang Hanis Zalikha pernah buat kat blog dia dulu tu. Okay, untuk entry kali ini cukuplah aku listkan 21 sebab aku patut bersyukur. Kenapa 21 je? Ye lah, ia juga bersempena dengan umur aku yang boleh dikatakan sudah masuk ke alam dewasa dah tahun ini. Tak gitu?


1. Aku bersyukur kerana aku mempunyai parents yang sangat memahami aku. Diorang tak pernah menyekat serta menghalang kemahuan aku.

2. Aku bersyukur kerana parents aku tak pernah mengongkong aku.


3. Aku bersyukur kerana family aku sangat supportive. They always behind me!!!


4. Aku bersyukur kerana aku mempunyai 5 orang adik-beradik (termasuk aku) dan hubungan kami sangat rapat. Mereka juga sangat kacak dan cantik belaka.


5. Aku bersyukur kerana aku dilahirkan sebagai orang Islam, Melayu dan berwarganegara Malaysia.


6. Aku bersyukur kerana aku tidak dilahirkan pada zaman peperangan dunia kedua.


7. Aku bersyukur kerana aku mempunyai Bestfriends Forever (BFF) yang kacak-kacak dan cantik-cantik. Walaupun ada diantara mereka cuma perasan kacak dan cantik sahaja. Tapi takpe, aku tetap bersyukur.

8. Aku bersyukur kerana semakin hari semakin ramai follower yang follow blog ni.


9. Aku bersyukur kerana aku mempunyai BFF yang sangat supportive & mereka menyukai blog aku. terharu!


10. Aku bersyukur kerana aku telah mula sedar untuk berhenti daripada berclubbing.


11. Aku bersyukur kerana aku tidak terlibat dengan penyalahgunaan dadah.


12. Aku bersyukur kerana aku masih boleh belajar tanpa memikirkan isu kewangan.


13. Aku bersyukur kerana aku tidak pernah menjadi mangsa penderaan sewaktu kecil dulu.


14. Aku bersyukur kerana aku dikurniakan bakat menyanyi, berlakon, modelling dan sebagainya.


15. Aku bersyukur kerana masih boleh berblogging tanpa was-was.


16. Aku bersyukur kerana aku mendapat pendidikan yang sempurna since tadika sampai sekarang.


17. Aku bersyukur kerana aku dapat melancong ke luar negara tanpa mengeluarkan sebarang duit penerbangan, penginapan, makan-minum. Cuma keluar duit poket sendiri je.


18. Aku bersyukur kerana pernah melawat negara orang lain.


19. Aku bersyukur kerana aku bebas untuk memakai apa sahaja mengikut citarasa dan keinginan aku.


20. Aku bersyukur kerana aku mampu membuat orang lain ketawa, rasanya tidak akan ada perkara yang lebih baik dari itu.


21. Aku bersyukur kerana aku dapat menulis entry ini dan masih boleh bernafas hingga ke saat ini dan seterusnya. Insyaallah. Amin.


Nampaknya sudah cukuplah 21 sebab aku patut bersyukur. Jadi, sekarang turn korang pulak untuk menyenaraikan beberapa sebab korang patut rasa bersyukur. Ikut suka korang lah, nak senaraikan 20 ke, 50 ke, 100 pun boleh.

Btw, aku sengaja letakkan video nyanyian kumpulan Raihan bertajuk Syukur. Boleh karaoke sekali kalau korang nak. hikhik.




Selamat menulis!

2 comments:

Unknown said...

jadi bila tarikh nak masuk 21st tuh ?tak mention pon,penat baca dari awal.huhuk:)

Askrie Hishamuddin said...

@naz, ouh, lupa mention! haha. 10.09.2011 genap 21 tahun :)