Monday, April 4, 2011

Ana Bentaleb bukan sekadar cantik malah beauty with brain


Hanyut

(Lagu: Mamat/Lirik: Ana B)

mungkinkah ini semua,
perasaan kita berdua,
yang hanyut dalam mimpi,
yang hanyut dalam fantasi,
kamu dan aku.

ku nanti kau bagai rembulan,
yang menanti siang,
kau ku puja,
hanya kaulah yang mengusik,
di jiwa,
dan kalbuku.



Lagu | Lirik //D'Mamat & Ana B. Puisi: Pablo Neruda


Siapa dia

Siapa dia,tapi dia tidak bernama
Daun atau air gelap yang berderaian
Di tengah2 hutan,ku tulis sepanjang jalan
Maka kekasehku
Aku tahu bahawa aku terluka
Dan tak seorang pun bicara
Di sana kecuali bebayang
Malam yang bertualang
Ciuman hujan lalu ku sentuh hati yang gugur
Disanakah aku tahu itu matamu.

Malam ini aku beradu
Dengan bayangmu
Hilangkan resahku untuk melepas diriku
Yang telah jauh larut

Hari ini hadir
Beri senyuman mu kepadaku
Hati rasa tidak menentu
Kisah hanya kau dan aku
Bila kapan serta nestapa

Malam ini aku beradu

Dengan bayangmu
Hilang kan resahku
Kisah hanya kau dan aku
Yang telah jauh larut

Ana Bentaleb merupakan artis youtube yang kian melonjak namanya buat masa sekarang ini. Selain memiliki rupa paras menawan, dengan kebolehan beliau menulis lirik yang puitis sememangnya dapat membuka mata ramai peminat industri hiburan tempatan di luar sana.

Meskipun lirik yang ditulis oleh beliau kelihatan simple tapi ianya sangat mendalam dan yang paling penting aku nampak kejujuran Ana Bentaleb dalam penulisan lirik. Sometimes less is more! And she did it!

5 comments:

Anonymous said...

ehh nice song :D , comel jea :b

Askrie Hishamuddin said...

@mzhmhdnr :), betul tu

Anonymous said...

hope one day , nama dia akan disebutsebut dimerata tempat , tmpt yg tercorok pun jadi (Y) , haha

Askrie Hishamuddin said...

@mzhmhdnr, betul tu! she got a talent!

Anonymous said...

yeahhh (Y) , kalau dia gunakan bakat dia dgn baik , mmg bole berjaya lah ;D