Tuesday, May 31, 2011

Makin tua makin menjadi!

Assalamualaikum, tak jawab dosa, mati seksa, masuk api neraka, hikhik. Masuk hari ni dah lebih kurang seminggu aku bercuti di kampung halaman tercinta. Aicehh.

Dan sepanjang seminggu aku bercuti ni aku rasa tersangatlah bosan sebab member-member aku yang study kat uitm dah pulang ke kampus masing-masing memulakan semester baru di sana. Aku pulak baru terkontang-kanting start cuti semester. Agak ketinggalan di situ. Tapi, tak mengapa, aku kat rumah ni ditemani oleh emak, ayah, serta dua orang adik aku yang masih belajar di sekolah.

Kembar dan adik perempuan aku yang lagi sorang tu masih di Hulu Langat (kembar) dan sorang lagi (adik perempuan) masih di PPUM.

Tahap kebosanan teramat melampau. Tambahan pulak adik aku yang paling bongsu tiap pagi dan malam pergi ke tuisyen, tahun ini UPSR. Mak aku pulak tiap pagi je pergi sekolah, biasalah Penolong Kanan Kokurikulum, haruslah busy walaupun cuti sekolah. Tinggal lah aku, ayah aku serta adik aku yang lelaki tu. Adik aku yang lelaki tu pulak tak habis-habis dengan motor die tu. Asal bangun tido je, mandi, breakfast terus keluar naik motor dengan geng-geng rempit die tu. Tak padan dengan takde lesen lagi.

Jadi, tinggal lah aku dengan ayah aku kat rumah ni. Paling best sepanjang seminggu aku duduk kat rumah ni, hari-hari kena bebel. Fuhhh.. menanah telinga ni dengar ayah aku membebel 24/7. Aku pun tak tahu apa yang dia tak puas hati dengan aku. Terima je la dengan redha.

p/s: Makin tua makin kuat pulak orang tua ni membebel. Dulu tak macam ni pun.

No comments: