Tuesday, November 15, 2011

Kawan menangis dan kawan ketawa!

Aku boleh dikatakan seorang yang bertuah dan sangat bersyukur sebab aku mempunyai sahabat yang betul-betul boleh aku namakan mereka sebagai sahabat. Tak kira susah senang, kita sentiasa bersama.

Ramai orang cakap susah nak cari atau dapat kawan yang macam tu. Yang ramai cuma waktu senang ada dengan kita, tapi waktu susah tiba-tiba hilang. Tapi, aku tak salahkan diorang, mungkin diorang rasa dengan cara lepas diri macam tu boleh buat hidup diorang senang dan bahagia. Tak kena kat batang hidung sendiri boleh lah nak lepas tangan, kalau dah kena batang hidung sendiri tahu pulak dia nak cari kawan-kawan yang selama ini dia pernah lepaskan diri waktu kawan-kawan dia yang lain dalam kesusahan.


Satu benda je yang kita kena ingat, kita semua ni tak selalu senang, dan kita semua ni tak selalu susah. Tuhan tu Maha Adil. Selagi kita boleh membantu sahabat atau kawan kita dalam kesusahan, bantulah, jangan lah lepas tangan. Sebab satu hari nanti bila kita susah, kawan-kawan kita jugak yang akan bantu kita.

Aku bersyukur sangat sebab ada kawan-kawan yang sanggup kongsi susah senang bersama dengan aku. Kalau nak listkan nama sorang-sorang kat sini, memang banyak, apatah lagi kalau nak suruh aku listkan pertolongan yang diorang dah buat kat aku, lagilah banyak. Kalau nak dibandingkan dengan pertolongan yang aku bagi kat diorang, rasanya masih belum cukup. Cuma aku selalu berdoa yang Allah akan sentiasa bantu korang kalau korang dalam kesusahan. Allah ringankan segala kesusahan korang. Itu je yang aku mampu berdoa.

Kawan ketawa berlambak kat luar sana, kawan menangis boleh je kita kira berapa ramai. Jadi, appreciate semua kawan-kawan kita yang sentiasa berada dengan kita masa kita ketawa dan menangis.

Okay, cukuplah sampai kat sini je entri kali ni. Tak nak tulis panjang-panjang, sebak pulak rasanya. Terima kasih sahabatku sekalian.

No comments: