Friday, April 13, 2012

OMG! Takde facebook ke?

Assalamualaikum!

Pagi tadi aku pergi top-up. Kebetulan masa nak top-up tu tetiba terjumpa dengan seorang kawan yang memang dah lama tak jumpa. Mula-mula greetings macam biasa lah. Sihat ke dak? Duk buat apa sekarang ni? Biasalah, ayat-ayat cliche keluar.

Tetiba dia tanya soalan yang aku sendiri tak expect dia nak tanya, "ayah ko macam mana skang, dah sihat ke?" Sentap tetiba. Padahal dah 4 bulan ayah aku meninggal dunia.

Dengan nada yang penuh sopan-santun serta melemparkan senyuman yang penuh bermakna seraya aku berkata, "ayah aku dah meninggal 4 bulan lepas"

Terus air muka dia berubah kata ko! "aku tak dengar apa-apa berita pun?."

Kfineeeee.. Padahal wallpost kat facebook aku penuh dengan ucapan takziah bagai dari kawan-kawan aku yang lain. Bukan sehari, seminggu jugak la wall post aku tu dihujani dengan ucapan takziah.

Takpe lah, nak buat macam mana. Kadang-kadang facebook ni pun penting jugak untuk kita tahu pasal isu-isu semasa dan bukannya hanya untuk bersosial je. Sekarang ni kan macam-macam benda berlaku di luar kawalan kita. So, gunakan facebook sebaiknya!

Apa korang ingat ABPBH je ada roadshow? SeGi College pun ada laaaa... Mampu? KLIK DI SINI!!!

Sekian. Bye!

6 comments:

Unknown said...

kadang2 FB hanya tunjuk yg kite mostly interacted.

Askrie Hishamuddin said...

Rozuan, actually boleh je nak tukar settings tu.

NAL said...

kawan askrie x der Fb ker?
NAL tgk sekarang ni, byk dah yg gunakan fb untuk share tentang agama which mean it's really good tapi ada juga yang suka share masalah & most likely tulis benda yg entah2..

Mysara Ab Rahman said...

yup...fb tu bkn sekadar utk suka2 je kdang2..cm2 info yg kte dpt tau dlu..

Unknown said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
senang hati lepak kat sini...urm..saya ada sesuatu yang mampu mengubah hidup anda.
anda mampu menjana pendapatan lebih dr biasa...hanya 3 bulan pertama anda boleh dpt RM30 000. dan terus meningkat...anda boleh lakukan walaupun anda seorang pelajar, suri rumah,atau yang sudah bekerja....jika anda berminat, sila hubungi iesya: 0126025279.

Askrie Hishamuddin said...

Nal, entah lah, tak pernah pulak jumpa fb dia. Betul2. Dah ramai pandai manfaatkan fb nowadays.

Mysara, totally agreed!

Cahaya Hidayah, amboiiii... jangan spam ye kat sini.