Monday, June 3, 2013

RESIPI: Cara-cara membuat Strawberry Chocolate/Coklat

Assalamualaikum!

Buat pertama kalinya dalam blog ni aku menulis cara-cara memasak. Pergghhh.. Bukan senang tau aku ni nak ke dapur untuk memasak. Tapi disebabkan cara-cara nak membuat Strawberry Chocolate ni terlampau simple jadi memang sesuai sangat lah dengan kemahiran memasak yang aku ada selain terror memasak maggi goreng. At least ada la jugak masakan lain yang aku boleh masak selain daripada maggi kan. Hewhew. Bangga kejap!

Bahan-bahan yang diperlukan :

1. Buah Stawberry - disebabkan stok strawberry terlalu banyak, maklumlah itu hari berjalan-jalan ke Cameron Highland.

2. Dark Chocolate - tapi aku guna Chocolate Cadbury Dairy Milk.

Eh, itu saja? Ya, itu je bahan-bahannya. Mudahkan?

Cara-cara membuat :

1. Mula-mula cairkan chocolate secara double boiler. Lebih kurang macam steam lah.

2. Lepas tu, tunggu chocolate yang cair itu sejuk.

3. Kemudian ambil strawberry. Celup ke dalam chocolate cair yang sudah sejuk itu.

Nak tengok hasilnya?

TAAADDAAAAA!!!!



Nampak lazatkan? hewhewhew.. Angkat bakul betul.

FOLLOW INSTAGRAM : askriehishamuddin


No comments: