Sunday, November 27, 2011

Public toilet dan sivik!

Entri ini agak menjengkelkan. AMARAN kepada sesiapa yang sedang makan, sila habiskan makanan anda terlebih dahulu sebelum membaca entri ini dengan penuh bergaya.

Mostly public toilet yang ada kat Malaysia ni keadaannya tersangatlah menyedihkan. Sikap orang Malaysia yang suka menconteng mural (mural kepala hotak kau!) di pintu public toilet semakin menjadi-jadi dan berleluasa. (amboi, ayat) Terutama sekali public toilet lelaki. Disebabkan aku tak pernah masuk public toilet perempuan jadi aku taknak komen pasal public toilet perempuan. Biarlah blogger wanita yang komen pasal benda ini.

Setiap kali masuk public toilet, bila tutup je pintu tandas mesti nampak tulisan-tulisan serta lukisan-lukisan yang menjengkelkan. Tak mampu nak diluahkan dalam bentuk kata-kata. Perlukah tulis perkataan-perkataan lucah macam tu kat public toilet?

Seperti contoh:

Servis baik punya-0123456789

HOT BL*WJ*B-0123456789


Cukup-cukup lah tu. Rasa macam tak sampai hati je nak bagi contoh banyak-banyak. Jijik. Kotor blog aku dibuatnya.

Abang-abang, adik-adik, pakcik-pakcik serta gigolo-gigolo sekalian, tak boleh ke nak tulis benda-benda yang elok sikit kat public toilet tu? Tak de la nampak sangat vandalism tu. Cuba la tulis sifir satu sampai dua belas ke, formula chemistry ke, formula physics ke, keburukan merokok di dalam toilet ke... Ini tak, benda-benda macam tu jugak la yang diorang nak tulis.

Okay, itu
satu hal. Ada lagi satu, kalau lepas buang hajat besar tu ringan-ringanlah tangan tu tekan flush tandas tu. Flush tu bukannya sekadar perhiasan yang ada kat dalam toilet tu. Ini tak, biarkan macam tu je tahi-tahi bergelimpangan di merata-rata tempat. Kalau tahi yang berketul-ketul tu tak pe la jugak, ini cirit-cirit. Omaigod! Ingat cantik sangat ke tahi korang tu nak tinggalkan serpihan-serpihan kat dalam toilet tu? Tolong lah, kita satu bangsa, satu negara, kita satu matlamat ooooo (nyanyi la pulok!). Takkan lah benda-benda basic macam ni pun nak kena ajar jugak kot?

TAKDE SIVIK PUNYA ORANG!

(hamboi, marah benor nampak!) LOL.

2 comments:

ain akasyah said...

haha xley bla..taik2 memang tak cantik kan..lagi2 yg serpihan2 tu..kale coklat, kaler itam, kuning2 ckit pun ade..sy pena jumpe lak tu yg seketul kecik..eeeyeeaaakkk..mne sivik agaknye??

Kekasih Khairul Fahmi Apek Yang Ketiga Muncul ?

Askrie Hishamuddin said...

haha. tau tak pe. menjijikkan sungguh!