Wednesday, May 9, 2012

Video penderaan kanak-kanak menyatukan rakyat Malaysia!

Assalamualaikum!

Gara-gara video penderaan terhadap kanak-kanak tersebut tersebar di laman youtube, facebook dan twitter, ramai rakyat Malaysia yang turut meluahkan rasa tak puas hati, marah, kecewa dan sebagainya di laman facebook serta twitter. Tak kurang jugak ramai yang telah membuat laporan polis dan khabarnya pihak PDRM sedang menyiasat perkara ini.

Terus terang aku sangat rasa kecewa dengan tindakan 'betina' itu yang sanggup mendera kanak-kanak yang tak berdosa itu.

Jadikan video penderaan kanak-kanak tersebut sebagai pengajaran kita bersama. Jangan tengok dari sudut negatif je video tersebut.

Khabarnya perempuan tersebut sudah ditangkap, dan dalam proses perbicaraan lagi. Sekarang anak dia orang lain yang jaga. Tapi anak dia masih dalam keadaan trauma lagi. Bila ada orang nak pegang, dia menangis. Perempuan yang record video ini dah pernah cuba menghalang tapi kena belasah, jadi dia terpaksa record senyap-senyap dan menunjukkan bukti kepada polis. Wallahua'lam. Aku pun tak berapa pasti tentang kesahihan berita ini.

p/s: Video tersebut telah diremove oleh youtube atas sebab-sebab keganasan. Harap maklum!

Sekian.Bye!

5 comments:

dear anies said...

buat baik berpada2 buat jahat jgn sekali...

Askrie Hishamuddin said...

Khairin : anies, haaa, betul lah tu! haha

ainwaheeda said...

kejam gila! nak nangis masa tengok tu.. takde hati perut langsung!

NAL said...

tak berani nak tengok. harap wanita itu mendapat hukuman yang setimpal dgn perbuatannya, namun itu baru hukuman dunia bukan hukuman akhirat. Sanggup memperlakukan anak seperti sampah, haiwan pun pandai jaga anak inikan manusia.

Askrie Hishamuddin said...

ainwaheeda, betul tu! tau takpe

nal, sokong!