Friday, July 6, 2012

Carlsberg SALE sempena bulan Ramadhan! WTF?

Assalamualaikum!

Mengucap panjang aku tengok gambar di bawah ini. Mana taknya, ada ke patut minuman kencing syaitan tu dibuat SALE sempena bulan Ramadhan? Ada otak ke tak?

Astaghfirullahalazhim. Kalau SALE air zam-zam, buah kurma ke, baju melayu ke, kopiah ke, sejadah ke aku boleh lagi terima tapi ada ke patut Carlsberg yang sah-sah HARAM untuk diminum oleh umat Islam dibuat SALE sempena bulan Ramadhan pulak tu!


Macam mana benda macam ni boleh terjadi? Benda-benda macam ni mana boleh dibuat main. Lagi-lagi benda yang melibatkan agama. Memang tak dapat dinafikan ada je orang yang beragama ISLAM yang minum arak tapi kalau sampai tahap macam ni aku rasa tak patut.

Aku boleh lagi terima kalau nak buat SALE pada tahun baru cina, thaipusam, deepavali, hari gawai, hari wesak, hari Christmas blablabla tapi kenapa sempena Bulan Ramadhan.

*speechless*

Wallahualam.

Sekian.Bye!

11 comments:

ainwaheeda said...

astagfirullah al'azim... macam2 lah zmn sekarang ni.. semuanya taktik lah tuu, jngn orng kita yg excited
sudah laa.. =)

ked said...

tu namanya tak sensetif dengan isu agama kat mesia nih.. mohon oihak berwajib amik tindakan..

Askrie Hishamuddin said...

ainwaheeda - setuju!

ked - agreed!

Fara Ahin Alias Ali said...

Bahaya dah bila jadi gini ni ......

Atiqaa Payung said...

astaghfirullahaladzim. Dunia akhir zaman. hm

Askrie Hishamuddin said...

Fara Ahin Alias Ali - setuju

Atiqaa Payung - :'(

Ahmad Zarif said...

whoaa.. agak kurang ajar disitu kedai ni. xsensitif langsung.

Askrie Hishamuddin said...

Ahmad Zarif -tau takpe! :(

hairy said...

apa nk jd lah ni..guna bulan mulia plak...

NAL said...

masha Allah..macam2..kalau kat Langkawi ni arak tu mcm air mineral je muda mudi melayu minum..memang teruk..

nawza said...

tak sensitif isu agama begini la jadinya..ada ke patut letak Ramadhan sale..ish3